Onsdag 12.9

Hej! Det var ett tag sedan nu igen.. Tiden flyger iväg.
 
Sverigeresan var riktigt bra! Hade nästan för lite tid.
På torsdagen for vi iväg mot Åbo. For på Silja Line som for kl.20.15. D och jag åt pepparbiff och gick och la oss ganska tidigt. Det råkade vara singelkryssning med Scandinavian hunks och babes på båten just den kvällen :P Men de uppträdde så sent så vi orkade inte vara uppe. Det var tidig väckning på morgonen.
Kl.6.10 var båten i hamn i Stockholm. D och jag steg upp en halvtimme före det och for och åt en maffig hotellfrukost på hotellet vid hamnen. Sen snurrade vi på i Stockholm den dagen. Träffade bland annat Mari :)
Blev lite shopping och sen träffade vi en massa typer. Sov i Tyresö. Hade fredagmys där.
 
Lördag förmiddag körde vi upp till Härnösand. Jag tyckte det var skitläskigt att köra Höga kusten! Söndagen gick mycket bättre då jag vant mig med de kuperade vägarna. Vi sov följande natt i Härnösand hos D's några bekanta. Vi var ett gäng där på 10 personer och åt tacos och umgicks lördagkvällen. Det var riktigt kul faktiskt! Vi var 5 finnar och 5 svenskar i det gänget. 
 
Söndag morgon for vi raka vägen mot Umeå och RG-line. Jag har aldrig varit med om så tråkig båtresa i mitt liv. Som tur var det solsken och vi kunde sitta ute på däck och sola en stund. Det var iallafall skönt då man var i land då det bara tog ca 15 minuter hem.
 
Vad har hänt efter resan då?
Jag har arbetat för fullt. Ikväll har jag varit på föräldramöte och presenterat mig för 7:ornas föräldrar. Jag har fått bli rörd då någon elev som aldrig har träffat mig har sagt att jag är jättebra.
 
Ska så småningom gå och sova nu. Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0