En hemmadag

Idag har jag hunnit sköta om hemmet litegrann :) Har plockat bort lite skrot, städat undan kläderna som legat på golvet, lagt igång en maskin med tvätt och gjort lite pappersarbete. Mycket behövligt! Jag har även en chiligryta som står och puttrar på spisen. Det är ett "långkok" så den ska stå där i några timmar. Gottgott!
 
Tack var en mamma och en syster så är gardinerna är upphängda i vardagsrummet, arbetsrummet, gästrummet och "mellanrummet". Mamma har gett oss en hel del gardiner och syster R har donerat ett strykbräde. Tack!
De i vardagsrummet är för korta, tycker jag iallafall. Så där kommer det att komma några andra gardiner inom en snar framtid. Men nu får de där hänga där för att göra allt lite hemtrevligare :)
 
I helgen blir det Åbo med mamma och en systerson. På samma gång kommer våra kära möbler att lastas in här medan jag är borta. Lovely!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0