Översvämning

Har för ca en timme sedan kommit hem från Närpes. I Närpes är det typ översvämning. Åkrarna ser ut som sjöar (utan att överdriva), några vägar är översvämmade (jag var tvungen att köra genom en sån väg), Närpes å är överfylld. Över en bro forsar vattnet.
 
Men då har de det ännuvärre i Lappfjärd där de har riktigt mycket vatten på gårdar så folk har vatten i källarna. Usch! Tänk att sådant här kan hända här i vårt lilla trygga land. Det är så ju sånt man ser på tv bara.
 
 
Här är bron nära mamma och pappa. Normalt är vattnet flera meter under bron.
 

Snart är det läggdags. Ska orka med en ny arbetsvecka! Nästa vecka har Vasa stads skolor höstov to, fre och må så då kommer jag att vara på läkarmottagningen. Men jag har MASSOR framför mig på skolan kommande vecka.
 
Gonatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0