Helgen i korthet

Nu är det söndag igen och ännu en arbetsvecka framför.
 
I fredags var det tjejkväll här och vi hade det jätteskoj! Vi åt en massa så magen var riktigt stinn. En hel del skratt blev det också.
 
Lördag for jag med mina sommardäck till Närpes där det var riktigt mycket snö. Mycket mera än vad det varit här i Vasa (ja, jag pratar om Vasa fastän jag sitter på Korsholmssidan, Vasa är faktiskt bara ett stenkast från...). Det gick iallafall bra, men jag körde max 80 km/h. Sen bytte sambon däcken åt mig, men mig som lite hjälp där på sidan. Efter det blev det for jag till Tjärlax och fixade färdigt cupcakesen. Har tyvärr ingen bild nu just. Men ungefär såhär, fast rosa:
 
 
Idag vaknade jag hos mor och far. Sambon for tillbaka till Vasa igår redan för att åka i nattjobb. Det hade blivit vintertid under natten. Imorgon på morgonen kommer det att kännas underbart att få sova en timme extra. Men nu just känns det som att den här kvällen är evigt lång. Och i morse vaknade jag 8.30 och enligt den nya tiden var ju klockan bara 7.30. Stackars dem med småbarn.
 
Ikväll har jag myst med sambon. Jag har provat göra egna chips och de blev riktigt bra. Det var bara att skiva potatis och rada ut dem på en plåt med bakplåtspapper. Värm ugnen till 150 grader och ha in dem i 20 minuter. Ta ut och salta och pensla med olivolja om man vill. Lägg in i 10 minuter till. Klart! Jag gjorde en plåt med olja och en utan. Föredrar nästan de som var utan, eftersom de blev knaprigare. Men nyttigare chips än köpis!
 
Nu ska jag vänta på Solsidan och sen ska jag kasta mig i sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0