Fredagsmys

Ikväll får jag ha fredagsmys för mig själv. Sambon är och vakar i hela 4(!) nätter. Hohho. Så jag tänker ha egentid för fulla muggar :)
 
Det är äntligen fredag och det ska vara så skönt att bara vara hemma och inte göra någonting. Har tagit fram en bok och försöker intala mig själv att jag ska orka läsa imorgon. Ikväll ska jag kolla X-factor.
 
Annars så på jobbet igår hade vi en temadag för eleverna. Vårt syfte var att berätta lite om elevvården så att eleverna vet vart de ska vända sig för att få hjälp. Även så att eleverna ska få ett ansikte på var och en. Det är en lägre tröskel att gå till någon då man fått ett ansikte på en person. Vi hade gäster från Ungdomsstationen Klaara, Tonårspolikliniken Folkhälsan, Ungdomspolikliniken och -avdelningen (det är alltså ungdomspsyk, men det klingar bättre att skippa ordet "psyk") och sen förstås skolans elevvårdspersonal; jag hälsovårdaren, kuratorn och psykologen. Sen hade jag bjudit in två personer som kom och föreläste om "Barn till missbrukare". Det berörde många! Hoppas också att det hjälpte någon. Och det tror jag. Jag är så stolt över att Maris och mitt examensarbete lever vidare även efter våra avslutade studier!
 

Nej, nu ska jag återgå till soffmys :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0