Ventroglutealt

Sommaren kommer i år också, verkar det som! Häääärligt!

Jag har varit på utvecklingssamtal idag. Efter det satt nästan hela klassen ute och solade, och åt glass! Så skönt. Efter det hade vi en kort föreläsning om att injicera i.m. ventrolglutealt. Det är typ på sidan av höften man ska injicera. Folket börjar bli så feta så nålen går inte intramuskulärt mera då man sticker i stjärten! Nämen, det anses även göra mindre ont där. Jag personligen kommer nog inte att använda den. Inte på småttingarna på barnrådgivningen iallafall.

Mari och jag har varit och handlat en present åt våra 2 ansvariga lärare idag. Gjorde en utmärkt deal med en tant på typ 80 år :P Hon var riktigt söt! Efter det for vi på kaffe i Saluhallen och åt en macarone. Jag tog en rosa och Mari tog en brun. De var inga höjdare. Kommer inte att köpa igen.

Mitt projekt idag är att städa undan alla snorbacilusker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0