Fredag 8.6

Min hjärna har säkert gått på övervarv den här veckan, för nu är jag riktigt slut! Jag har hunnit ta en powernap och jag skulle kunna sova mera. Tur att det är helg nu och 2 (läs: 1) sovmorgnar. Det har varit så mycket att ta in den här veckan.

Det som stör mig mest är att barnrådgivningsverksamheten just nu är i en ändringsfas. Förut skulle alla 5 åringar till läkaren, men nu enligt det nya ska alla 4 åringar. Så det här året då går vissa 5 åringar till läkare och vissa 4 åringar. Det s.k. LENE görs på 3, 4 och vissa 6 åringar. 5 åringarna görs från hösten. Ååh, råddigt! 5 årsgranskningarna görs enligt det gamla. Det "gamla" som jag aldrig gjort! Men tack och lov att jag har så bra kollegor, så de sa att jag får lägga alla 5 åringar åt dem eftersom det är onödigt att jag lär mig något gammalt som kommer att gå i graven i höst. Meeen, bara jag kommer in i rullorna kommer nog allt att gå bra :)

Ser så fram emot att få jobba på riktigt nästa vecka!

Imorgon åker jag hemhem. Ska köpa cykel. Grannaffären här på Brändö hade inget jag ville ha. Även han rekommenderade Crescent, så det blir en sån imorgon. Bäst att sponsra den lilla affären i Närpesien.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0