Tomatkarneval

Tomatkarnevalen kom och gick. Det har varit en bra karneval med lyckat väder. Igår var det ju lite ostabilt, men tack och lov regnade det ju endast en liten stund.
 
Fredagen var det 27 grader varmt i Näsby city. Solen gassade. Sambon och jag for äntligen ut på motorcykeln. Fotpinnarna satt där och min tillfälliga sits i form av en "sockerbit" satt där. Min rumpa domnade bort. Vi kunde köra runt i topp av det var varmt. Härligt. Sambon for hem till Vasa lite senare på kvällen och jag fortsatte karnevalsfirandet med syster och systerdottern. Härligt att kunna vara ute i shorts och topp ännu efter kl.23, utan att frysa.
 
Lördagen for jag med den andra systern och mötte upp barnen. Åt den traditionella laxsoppan med föräldrarna och gudföräldrarna. Hälsade på mormor. For på Kraftmatch, där jag och tjejerna satt rakt framför hejarklacken. Trummorna satt rakt bakom oss, så det var några decibel i våra öron. Men roligt var det!
Sen fortsatte vi med fest på gräsmattan hos Bina. Jättekul!
 
Promenerar iväg till tältet.
 

I tältet var det fullt som i en sillburk. Roligt hade vi ändå! Vi dansade och shejkade. Varmt som i bastun var det där inne också, så alla såg ut som dränkta katter.
 
Jennifer och jag
 

Poika Solviken fick också vara med på fest.
 
Poika och Beckis i Tältet
.
 

Vi dansade och hade kul. Jag fick till sist en massa skavsår så jag kunde inte längre utstå smärtan :P
Och som vanligt är ju förfesten roligast!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0