Kanylering och jordgubbar

Rubriken beskriver min dag!
 
På jobbet hade jag endast 2 barn inbokade. Sprang ner till akuten för att se om jag får picka kanyler, eftersom jag måste picka 3 för att få iv-lov. En manlig skötare sa att jag får picka honom. Trodde jag skulle picka honom 1 gång. Men jag satte 4 kanyler i honom + att han pickade en kanyl på sig själv allra först. Gissa om han såg hemsk ut efter att vi tagit bort alla kanyler och tejpat om honom. Hahah! Men snäll var han iallafall då han lät mig öva på honom. Gav även mig lite tips :)
Senare på dagen ringer de från akuten och frågar om jag vill komma och picka en till kanyl på en patient, vilket jag ville! Lyckades på andra försöker på en tant med blodådror som sytrådar. Nu måste jag bara picka 1 till så har jag mitt iv-lov.
 
Efter jobbet for jag till torget och köpte en massa jordgubbar! Nu hade prisen sjunkt ganska mycket. Sylten är gjord och frysen är fylld. Måste göra våfflor eller plättar någon dag snart för att njuta av färsk jordgubbssylt.
 
Har även hunnit ligga på stranden idag. Var in via thairestaurangen i samma hus och tog med takeaway till stranden åt mig och sambon. Sa då jag beställde att min inte ska vara såååå hot, men gudars skymning vad det var starkt iallafall. Det bara brände i munnen. Men det var gott iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0