Rastlös

Hej igen efter en lång oplanerad paus!

Som rubriken säger så känner jag mig rastlös nu just. Har varit så van nu i ca 2 års tid att hela tiden ha något att göra. Att inte ha en andningspaus från skoljobb och andra måsten. Nu har jag inga måsten för tillfället. Utvecklingsarbetet är på språkgranskning, alla praktikpapper är inlämnade, hemtenen är inskickad, den nuvarande praktikdagboken är skriven så här långt. Jag borde ju känna lycka att jag har allt gjort, men istället rullar jag tummarna :D

Fast jag har ju faktiskt skaffat mig något att göra. Jag bakar nämligen två olika sorters bröd. Den första (som resulterade i 2 st bröd) är i ugnen för tillfället. Den ska vara inne i max än timme till ännu.

Påsken har varit och farit. Jag fick en present av en vänlig själ i lördags. Nämligen färska örter! Nu behöver jag inte odla upp egna :)

Där har jag dem på balkongen då det var så varmt och fint i söndags. Nu är de inomhus så att de inte ska få för kallt. Har använt dem i matlagningen redan. Örterna består av dill, koriander, timjan, rosmarin, basilika och mynta. Basilikan har fått vara i vår sallad med tomat och fetaost. Delicious!

 

Ha det gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0