Praktikdag

Idag blev det praktik. Min nästsista praktikdag. Imorgon sista. Efter det kommer jag endast som arbetstagare till den där hälsostationen :) Tänk det!

Idag har vi haft 14 klienter, varav en nyfödd baby. Underbart litet knyte. Ganska otroligt vad kvinnans kropp kan åstadkomma (med hjälp av mannen förstås). Det där barnet har jag klämt på då det var inne i magen och nu är bebisen i denna stora värld.

Efter praktiken for jag ett varv via loppis och redde upp mitt bord. Nog har något farit, men mera får gärna åka! Måndag är sista dagen jag har bordet. Sen åker resten till Röda Korset.

Har annars tänkt baka något till praktikplatsen imorgon, men det står en gubbe precis utanför vår dörr och fixar hissen så jag "vågar" inte gå ut. Hahah! Jag har redan varit en gång och klämt mig förbi då jag var ner efter byket i källaren. Orkar inte gå förbi igen. Stora problem man har.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0