Helg

Har nyss kommit till Närpes och sitter hos mamma och pappa för tillfället. Ska snart dra till familjen R och fredasmysas med dem och de två små <3

De här två sista praktikdagarna har varit riktigt roliga! Igår var det första dagen som jag tänkte att det här är ju riktigt kul och det här skulle jag kunna tänka mig att jobba med. Jag har varit med sådana handledare som gjort att självförtroendet varit på topp och faktiskt peppat mig. Igår var jag med min yngre handledare och idag fick jag vara med två andra barnmorskor, som jag annars inte brukar vara med. Den ena barnmorskan på förmiddagen och den andra på eftermiddagen. En inskrivning fick jag göra helt och hållet själv. Känns bra då de litar på en och inte granskar minsta steg man tar. För den andra handledaren jag har är verkligen en person som suger självförtroendet ur en. Hohho. Tre dagar kvar med henne. Fem dagar sammanlagt. Sen är det över.

Nu ska jag njuta av helgen och umgås med mina syskonbarn. Har inte sett dem på flera veckor så jag längtar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0