Trött, tröttare

Ikväll är jag riktigt trött.. Skulle nästan kunna gå och lägga mig nu! Men det ids jag väl inte riktigt. Har verkligen fått ha hjärnan och öronen på helspänn idag. Det är verkligen språkbad där jag är på praktik. Igår fick jag ta en inskrivning på engelska och en på finska. Idag blev det en inskrivning på knagglig svenska och bosniska. Det är inte varje dag man pratar om graviditet, sammandragningar, förlossning, miljögifter och sånt på andra språk. Men INTRESSANT jobb är det. I love it.

Gårdagens Pump känns verkligen i benen. Går inte riktigt normalt. Har ordentligt med träningsvärk i speciellt låren! Men det är ju ett bevis på att jag varit duktig. Imorgon blir det spinning. Det är skitbra då gymmet har att man kan boka en plats via nätet, så det sporrar en mer att man måste åka. Höhöh!

Mamma och jag har bakat rågbröd ikväll. Mamma var så trött hon då hon slängde ihop degen att hon glömde ägg och salt. Nog blev det helt gott, men smakade lite osalt. Men får äta det med mycket smör! Bättre lycka nästa gång.

Nu ska jag skriva en liten ordbok åt mig själv i ett häfte. Engelska, svenska och finska. Så att jag vet vad jag pratar om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0