1 årskalas

Jeps, snart är det dags att åka tillbaka till Närpes på 1 årskalas till lilla Kukkaprinsessan. Kukka för det är hennes första ord. Så sött då hon säger det och säger det såååå tydligt!

Lite tråkigt med söndag igen och åter igen en vecka i Närpes på praktik. Six weeks to go i hemkommunen. Har mycket att göra nästa vecka, så tråkigt ska jag väl inte hinna ha. Veckan innehåller bland annat träning och föräldraförberedelse. Kul! Ganska roligt att se mitt rum (och lägenheten) då det är fullt med broschyrer, böcker och papper vilka handlar om graviditet, förlossning och barnavård. Andra människor skulle väl börja fundera, men jag kan lungt bara säga att jag studerar till hälsovårdare :) And I love it!

M och jag satt och skrev på examensarbetet igår igen. Det var lite trögt, för nu börjar det verkligen ta emot! Vi beslöt att vi nu på egen hand läser genom det och noterar sådant som ska ändras. Sen ska vi också ha någon annan utomstående att läsa igenom det ännu innan vi skickar in det till vår handledare och säger att vi är färdiga. Synd bara att vi inte ännu då kan jubla och slappna av. Vi ska ju ha del 2 gjort också, nämligen utvecklingsarbetet. Det BORDE ju vara lite lättare att göra än den här första delen. Hoppeligen.

Nu ska jag packa ihop mina saker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0