Annorlunda dag

Nu är huset tomt igen. Mamma och pappa är på danskurs, och för övrigt har jag haft systrarna med barnen här sedan jag kom från praktiken. Så här har vi busat hejvilt!

Praktikdagen har varit annorlunda idag än tidigare också. Då jag kom till praktikplatsen såg jag att den ena barnhälsovårdaren är på semester och den andra är på en hälsostation i en annan by. Det hade ju inte vi sett igår! Men jag fick vara med en annan då, så jag fick öva på influensavaccineringar, papa-provtagningar, lite mödravård där emellan, lite zonterapi på en bebis och en 50 års hälsoundersökning. Omväxlande dag!

Imorgon har halva barnpraktiken gått! Jag slutar redan 13.30 och cruisar iväg till Vasa. Jag ska med mammas bil till bilverkstaden i Vasa kl.15. Ska även shoppa lite julklappar i helgen och framförallt julkortsmaterial. Det är dags för julkort. I år ska jag göra dem tillsammans med mamma. Kul!

Ska packa saker i bilen nu färdigt tills imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0