Våfflor med havregryn

Tjenaa! Den här nya bloggen kommer nu alltså att gestalta min passion i livet, nämligen mat, träning och handarbete. Nog kommer det säkert att komma in några rader om min vardag också.

Jag vill dela med mig av mina tips och därför ville jag starta denna blogg!

Här kommer första receptet i denna blogg.. De här våfflorna är så himla goda! De är mera "matiga" tack vare havregrynen.

OBS! Kom ihåg att det är en enorm sats! Tror jag räknade en gång att det blev 24 våfflor av en smet. Så jag har numera kört med en halv sats åt mig och sambon.




Våfflor med havregryn

3 ägg
1 l mjölk
3 dl vatten
1 dl socker
2 tsk salt
3 dl havregryn
9 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
150 g smält smör/margarin

Blanda ihop allt  förutom margarinet/smöret och låt stå och dra minst 1 h före gräddning.
Blanda i det smälta margarinet/smöret just innan gräddning.











ENJOY!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0