Potatissallad

Trevlig midsommar allihopa!
Ikväll kl.17 drar jag och Dennis till Sanna och Kent för att fira lite midsommar. Blir att äta god mat och sen hoppas vi att vädret är på vår sida så att vi får sitta i parken och chilla!

Här slänger jag upp receptet på min potatissallad, som jag gjort tills ikväll. Ja, precis. Det är helt mitt eget recept för jag har blandat ihop flera olika recept och gjort den så som jag vill ha den!





Potatissallad

8 stora potatisar
2 dl gräddfil
1 dl majonäs
15 cm gurka
2 syrliga äpplen
10 cm purjolök
en rödlök
gräslök
1-2 msk senap
salt och peppar
ev. lite paprika om man vill



1. Koka gärna potatisen en dag före så att de är ordentligt kalla då du ska göra själva salladen.

2. Skär potatisen i små kuber, hacka löken, skala gurkan och äpplena och skär dem i små, små bitar, skär paprikan också i små bitar om du önskar ha dem i. Lägg allt inklusive potatisen i en stor skål.

3. Blanda gräddfil, majonäs, senap, salt och peppar i en skild skål. Häll över i den stora skålen. Blanda!

4. Smaka av med salt. Det krävs ganska mycket salt i och med att potatis drar i sig mycket salt.



Till min födelsedag hade jag inte i paprika och den var jättegod! Nu satte jag i och får se om det är lika gott eller godare!




Tyvärr går det inte att ladda upp bilder nu så ni får vara utan.  Blää!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0